Alla inlägg den 17 maj 2006

Av Robin Nyström - 17 maj 2006 00:00

Då var man med igen, till det trevliga brukssamhället hade jag och ett par till tagit bilen (för övrigt min första bortamatch med ÖSK). Visserligen var det inte den största eller finaste arena man kunde tänka sig, men den var mysig på sina sätt. Hyfsat många Kubaner hade tagit sig hit för att stöda sitt favoritlag. Matchen var ung, redan i den 4:e minuten tar Åtvidaberg ledningen efter att Kristian Bergström gjort mål direkt på en hörna. Detta var första gången i år som ÖSK var i underläge och fler (bl.a. jag) spekulerade i att det skulle bli intressant att se hur de tacklade denna situation. Egentligen skapades det inga målchanser alls, men genom en slump lyckas Nordback få bollen i straffområdet, då en Åtvidabergsback missat att rensa. Fredrik petar in bollen och skjuter samtidigt sig själv upp till ledning i den interna skytteligan. 13 minuter långt blev det underläget som vi fick smaka på för första gången i år. Nu var det förstås bara en transportsträcka till ett ledningsmål, men under första halvlek faller inga flera sådana. I paus köpte jag det som är mitt största minne från den matchen, nämligen en korv för 25 kr! I andra halvlek ska vi vara ärliga och säga att hemmalaget hade flest vassa lägen, men mot slutet av matchen är det ÖSK som pressar för ett segermål. Domaren håller dock mycket dålig nivå i slutet då vi borde ha haft både en eller två straffar. Matchen slutar dock oavgjort och första poängförlusten i år är ett faktum för oss. Dock inte orättvist då brukslaget gjorde en riktigt bra match.

Presentation

Omröstning

Ska du följa med och se på ÖSK:s bortamatch mot Brommapojkarna nu på söndag?
 Klart, det kan man inte missa
 Ja det tror jag
 Nej, det är ju VM!
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards